Laag in de Google-zoekresultaten? Werk aan de winkel!
Het kan voor ondernemers een ware frustratie zijn: je denkt een uitstekende website te hebben, maar toch druppelen nieuwe klanten of aankopen via jouw website maar mondjesmaat binnen. Goede kans dat dit komt doordat je website niet hoog genoeg rankt in Google en andere zoekmachines op internet. Een goede positie in de Google-zoekresultaten is namelijk cruciaal voor het verkrijgen van genoeg nieuwe bezoekers (en ook klanten) naar jouw website. Goed om je te beseffen is dat de meeste internetters nooit verder dan de eerste zoekresultatenpagina kijken. Staat jouw website daar niet tussen, dan is er werk aan de winkel. Verstandig is om eens een online marketingspecialist in dienst te nemen of deze klus uit te besteden aan bijvoorbeeld een expert op het gebied van seo in Tilburg. SEO staat voor Search Engine Optimization en omvat alle acties die moeten leiden tot een betere positie in de ranking. Het optimaliseren van de content op je website is een van die acties.
Hoe de juiste content leidt tot een betere ranking
Laten we beginnen te melden dat de huidige content (oftewel de teksten, afbeeldingen en video’s) op jouw website niet per se ongeschikt hoeven te zijn. Belangrijk is echter wel dat bijvoorbeeld de teksten echt aansluiten op wat de consument graag wil lezen. De content moet dus eigenlijk tegemoetkomen aan zoektermen die veel in Google worden ingevuld. Om die reden kan het zijn dat teksten deels herschreven moeten worden. Tenslotte is het de kunst om niet te weinig informatie te verschaffen, maar ook niet te veel.